Gebruik van film bij werven van personeel kan een krachtig tool zijn. Het kan bedrijven helpen om de juiste mensen aan te trekken en te behouden. Niets is saaier dan een vacaturetekst in de krant. Recruitment vindt plaats online. Waarom daarbij geen film gebruiken? Het biedt de mogelijkheid om potentiële talenten te laten zien wat de functie inhoudt, maar vooral waar je als organisatie voor staat. Laat eigen personeel de hoofdrol spelen. Dat komt meer natuurlijk over en geeft toekomstige collega’s een beeld welke cultuur ze in terecht komen. Sterker nog, vaak komen organisaties tijdens het maken van recruitment films erachter wat de kernwaarden zijn. Dat kun je niet van bovenaf verzinnen, dat leeft op de werkvloer. Toon uw idealen als organisatie. Waar staat u voor? Hoe werkt uw organisatie? Laat het zien en betrek eigen personeel en klanten waar mogelijk. Denk wel goed na over hoe u de film in gaat zetten. Welke kanalen zijn geschikt? Waar komt u uw doelgroep het meest waarschijnlijk tegen? Denk mobiel en gebruik film. Dat is de trend. Waarom dus niet in recruitment? Kijk hier voor een voorbeeld van Reggefiber. SimulPlus Films maakte een serie van 5 portretten waarin medewerkers van Reggefiber vertellen wat werken bij Reggefiber inhoudt en te bieden heeft.

- – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – -